Opublikowano

Oświetlenie klosze

Oświetlenie aut TIR-ów musi wytrzymać duże trudy, być wysoce bezbłędne i dawać genialne rozświetlenie aż po kres każdej jednej podróży, bowiem codzienne ciągłe wykorzystywanie źródeł światła do samochodów ciężarowych i samochodów użytkowych bezustannie nadwyręża je. Nowe przepisy nakładają co więcejoprócz tego obowiązek znakowania odblaskowego krawędziowego nowo zarejestrowanych w Polsce pojazdów ciężarowych. Oznakowanie odbijające światło obrysowe tylne musi być zamocowane na autach szerszych niż 2100 mm przynależnych do grupy N2 o największej masie całkowitej przekraczającej 7,5 t oraz N3 i O3 i O4. Natomiast boczne należy montować na pojazdach o wielkości boku większej niż 6000 mm zaliczających się do kategorii: N2 o maksymalnej masie totalnej przekraczającej 7,5 t oraz N3, O3 i O4. W przypadku pozostałych grup pojazdów, w tym podwozia samochodu ciężarowego z kabiną i ciągnika siodłowego oznaczenie jest także dopuszczalne, jednak nie przytwierdza się go na autach kategorii M1 i O1. Oznakowanie odbłyskowe konturowe może być zrobione przy użyciu linii ciągłych albo przerywanych w kolorze białym lub żółtym. Oznakowanie refleksowe obrysowe zdecydowanie polepsza widzialność auta w trudnych warunkach, dlatego zwiększa bezpieczeństwo na trasie.