Opublikowano

Maty na prąd do dojazdów.

Projektując zagospodarowanie placu przed domem z uwzględnieniem dojazdów warto przed położeniem płyt chodnikowych, czy opcjonalnie zalaniem masy bitumicznej zadbać o pewność i luksus korzystania. Jest to istotne jesienią, gdy oczekujemy pierwszych mrozów, zamarznięć i śnieżyc. Jest to szczególnie ważne w przypadku|opcji gdy garaż mamy poniżej gruntu. Aby bezpiecznie parkować i wyparkować auto w tym okresie można położyć maty grzewcze do dróg dojazdowych. Maty do tego zastosowania to gotowe do założenia maty grzewcze z umocowanymi w odpowiedniej odległości od siebie przewodami ogrzewającymi, za pośrednictwem których zyskamy stosowną moc na jeden metr kwadratowy. Płachty posiadają szerokość 0,6 m i maksymalnie 21 m długości. Pozwala to na dopasowanie do wszelakiego pomysłu. Na dojazdach montuje się przeważnie po jednej wiązce ułożonej pod linią najazdu samochodu. Można zamontować maty również pod płytkami chodnikowymi. Maty na prąd, w zależności od zastosowanego połączenia, występują w możliwych napięciach 230V lub 400V. Podstawowa moc stosowana pod płytki chodnikowe stanowi 300W/m2. Produkowane są modele, które mają tymczasową wytrzymałość na wysokie temperatury, które osiągają do +240 stopni i dzięki tej odporności można je zalewać asfaltem. Maty te mają 400W/m2 i jak modele o niższej mocy na m2, w zależności od stosowanej instalacji mogą być zasilane 230V lub 400V. Aby system działał właściwie konieczne jest przyłączenie regulatora. Najefektywniejszy sterownik musi posiadaćdwa receptory. Czujnik temperatury i receptor zawilgocenia. Tylko zamontowanie obu na raz zapewnia właściwe działanie.Gdy zastosujemy również podłączenie dla odpompowania liniowego założonego na podjeździe do parkingu powinno się zamontować najlepiej podwójnie ułożony kabel samoregulujący się. Zapewni nam to gwarancje, że zgromadzona tam deszczówka nie zamarznie. Tak zainstalowana konstrukcja zapewni użytkownikom na komfortowe korzystanie przez wiele, wiele zim.