Opublikowano Dodaj komentarz

Profile ze stali czy aluminiowe

Przy odnawianiu pojazdu ciężarowego właściciele bardzo często zastanawiają się jaki typ profili burtowych wybrać. Profile stalowe kojarzą się z wytrzymałością, jednak są bardzo ciężkie. W użytkowaniu przekłada się to na spadek ładowności auta. Szczególnie znaczące jest to w przypadku aut ciężarowych o małej ładowności. Wykorzystując lekkie burty z aluminium można powiększyć ilość przewożonego ładunku, co przekłada się na obniżenie kosztów przejazdu. Wykorzystując podłogę z aluminium dodatkowo można zaoszczędzić. Waga auta wraz z przewożonym towarem jest szczegółowo weryfikowana przy kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Przekroczenie norm grozi zapłatą wysokiego mandatu. Profile z aluminium można z powodzeniem montować zarówno do naczep stałych jak i wywrotek. Najłatwiejszym sposobem montażu burt jest ich kupno w systemie zaczepowym. Każdy profil posiada wzdłuż całej rozciągłości system mocowań, który umożliwia zapięcie z kolejnym profilem aluminiowym. Wyjątkiem jest górny profil burtowy, który ma równo wykończony grzbiet. W ten sposób można zakładać profile na wybraną wysokość uzależnioną od wymagań. Zastosowanie specjalnego profilu o cieńszej ścianie zapewnia mocowanie elementów do zamocowania konstrukcji plandekowej. Deski aluminiowe cieszą się popularnością nie tylko ze względu na łatwy montaż, ale także brak konieczności ich malowania. Wybierając deski anodowane nie ma potrzeby ich impregnowania w celu ochrony przed korozją. W wersji anodowanej dostępne są również części pomocnicze potrzebne do wykonania zabudowy burtowej, np. profile na zakończenie. W celu uszczelnienia całej konstrukcji można zamontować między deską dolną, a podłogą specjalny element uszczelniający.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *