Opublikowano Dodaj komentarz

Profile do przyczepy, po ile zawias

Burty wytworzone ze stali są bardziej sztywne, ale także cięższe od aluminiowych, co należy zawrzeć w trakcie tworzenia projektu takiej konstrukcji, bo od finalnej masy auta zależy ilość spalonej ropy. Wiadomo, że im większy ciężar, tym więcej wydasz na paliwo. Wysokość ścianek burtowych do auta dobiera się do wielkości i ciężaru ładunku, jaki ma być transportowany. W celu ułatwienia załadunku, burty powinny mieć możliwość ich uchylenia, więcsporządza się je na zawiasach, a nie jako nieruchome. Popularne zawiasy burtowe wykonane są z dwóch części – jedna mocowana do burty od dołu, druga do podłogi naczepy. Same burty wyposaża się w zamknięcia,pozwalające na stabilizację burty w pionie w trakcie jazdy. Do tego celu wyśmienicie nadają się pionowe poprzeczki burtowe, które mogą być podobniezdejmowane, co jestprzydatne w trakcie poziomego załadunku długich konstrukcji. Zawiasy na otwieranych burtach mocuje się z reguły w takich odległościach, by utrzymać sztywność konstrukcji i uniknąć możliwości wykrzywienia burty podczas zamykania i otwierania. Burty aluminiowe to z zasady pojedynczy odlew profilu o wysokości 400 mm. W sytuacji, gdy ścianka burty ma być wyższa, burtę taką montuje się z osobnych desek aluminiowych o wysokościach 100 lub 200mm. Im dłuższa i wyższa burta, tym zawiasy powinny być częściej. Przykładowo dla lekkiej, aluminiowej burty końcowej, o wysokości 400 mm i długości 2400mm starczą trzy zawiasy rozmieszczone równomiernie co około 800mm.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *