Opublikowano Dodaj komentarz

Amortyzatory do pokryw

Siłowniki pneumatyczne służą do wspomagania siły mięśni użytkownika w przypadku, gdy trzeba bez trudu podnieść czy też opuścić o dużej masie klapę. Aby właściwie dopasować taką sprężynę, należy w głównej mierze wymierzyć wielkość klapy, do podsadzania, gdyż miejsce, jakie mamy do dyspozycji, ustala wymiar amortyzatora i też pole ruchu. Za to jej masa stanowi o wymaganej sile siłownika gazowego. Tam, gdzie jest to osiągalne ze względów konstrukcyjnych, używa się dwie sprężyny, po każdej stronie pokrywy jedna sztuka. Sprężynę gazową powinno się w każdym przypadku zamocować tłoczyskiem skierowanym na dół, aby w finalnej fazie skoku uzyskać działanie hydraulicznej amortyzacji. Punkty zamocowania siłownika, zarówno na klapie jak i na futrynie, mają znaleźć się w jednej osi i muszą występować niewielkie luzy, tak aby tłoczysko nie zostało poddane naprężeniom poprzecznym. Nie można dopuścić do wszelkich uderzeń. Amortyzatora kategorycznie nie wolno rozmontowywać, albowiem zawiera gaz pod wysokim ciśnieniem. W przypadku malowania konstrukcji wieka trzeba zachować ostrożność, by pod żadnym pozorem nie zachlapać farbą samego tłoczyska, gdyż po wyschnięciu mogą one rozszczelnić połączenia i wywołać wyciek oleju.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *