Opublikowano Dodaj komentarz

Zamknięcia burtowe do ciężarówki

Ruchome zabudowy burtowe w dostawczaku muszą być po zamknięciu niezawodne i bezpieczne, aby w trakcie przemieszczania się auta nie obsunęły się same. Używa się w tym celu przeróżne zamknięcia. Najczęściej są to pospolite zamykacze zewnętrzne montowane do płaszczyzny burty na zewnątrz i stosujące różnego rodzaju haki zaczepiane o coś. W lepszych rozwiązaniach mechanizmy ukrywane są w ramach konstrukcji zabudowy burtowej, przeważnie w jej pionowych zakończeniach. Banalnym rozwiązaniem jest wypychany klin stalowy, który zaczepia się o ucho w kłonicy. Stosuje się też rozwiązania lustrzane, to znaczy ruchomy sworzeń może być w słupku, a zaczep przykręcany jest do boku burty. Takie zamki burt są wystarczająco skuteczne, albowiem od spodu burtę blokują zawiasy, a od góry i z boków skryty w otworze klin. Jeśli burta jest wyższa, pożądane jest użycie na całej jej wysokości większej ilości tych zaczepów, bowiem wtedy burta zyskuje na sztywności i trudniej jest skrzywić lekką aluminiową burtę przez na przykład przemieszczający się towar.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *