Opublikowano Dodaj komentarz

Zawiasy do TIRa czym się różnią

Drzwi boczne nazywane zarówno pomocniczymi od skrzydeł tylnych czyli podstawowych ciężarówki zasadniczo zróżnicowane są pod względem kąta otwarcia. Drzwi tylne, których zawiasy umocowane są na pionowych krawędziach kontenera, otwierają się o 270 stopni, by można było je przytrzymać wzdłuż ścian bocznych samochodu. Dzięki temu TIR z otwartymi drzwiami nie zabiera dużo miejsca i obok rampy wyładunkowej można ulokować więcej TIRów jeden obok drugiego, a przymknąć wrota można po skończonym przeładunku i po odjechaniu na małą odległość od rampy. Natomiast wejścia boczne w kontenerze są umieszczone tak, że pozwolą się rozewrzeć maksymalnie o 180 stopni, bo kąt otwarcia ogranicza ściana boczna kontenera. Kolejną różnicą jest wielkość zawiasów, ponieważ drzwi tylne używają całej przestrzeni, na jaką pozwalają wymiary auta od tyłu, przez co zawiasy do dużych wrót tylnych powinny być solidniejsze, silniejsze, bowiem muszą udźwignąć po prostu większą masę. Drzwi boczne do kontenera najczęściej są dużo lżejsze i mniejsze, gdyż składają się z jednego skrzydła. Dlatego (zawiasom|przegubom|zawiaskom} stawiane są mniejsze wymagania co do ich wytrzymałości. Oba typy zawiasów są pojedyncze, czyli na jedną połowę na całej wysokości drzwi przypada zależnie od potrzebnej wytrzymałości 3-4 sztuk. Jest oprócz wymienionych wcześniej jeszcze jeden rodzaj zawiasów, tak zwane zawiasy listwowe, gdzie dwie zazębiające się|współpracujące ze sobą} połówki są połączone jedną osią od początku do końca. To rozwiązanie przydaje się, kiedy otwierana klapa ma się podnosić do góry, a nie na osi pionowej. Przeguby do konteneralistwowe mają jednakowy kąt otwarcia, jak zawiasy do drzwi bocznych, czyli do 180 stopni. Przeguby listwowe spełniają również rolę okapu zabezpieczającego przed przenikaniem deszczu do wnętrza – raz po raz są to specjalnie przetłoczone profile aluminiowe, przez co ilość szczelin jest zmniejszona. Przeguby listwowe produkuje się także ze stali (surowej lub nierdzewnej) i poszczególne części obu połówek przenikają się na przemian na jednej i tej samej osi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *