Opublikowano

Purmo podnosi ceny

Z początkiem marca właściciel marki Purmo podnosi ceny katalogowe swoich grzejników. Jak łatwo się domyśleć, tym razem zmiana cen także wiąże się z podwyżką. Sytuacja jest taka sama u innych firm w branży urządzeń grzewczych. Od lat ceny artykułów systematycznie rosną po kilka procent rocznie. Jest to o tyle ciekawe, że oficjalne informacje publikowane o inflacji rok do roku na poziomie 2% a nawet poniżej 1% za ostatni rok, mają się nijak do obserwowanych zmian cen wyrobów gotowych w przemyśle. Wątpliwym wytłumaczeniem mogą być problemy w produkcji a tym samym popyt przekraczający podaż. Dlagrzejnika Purmo, jest na rynku dość duża liczba wytwórców grzejników płytowych i ozdobnych, oferujących nie tylko atrakcyjne ceny, ale także lepszą dostępność. W przypadku grzejników dekoracyjnych, kanałowych czas oczekiwania w Purmo wynosi kilka tygodni. Dla grzejników malowanych na zamówienie i dla serii Purmo Aquilo grzejników podłogowych okres oczekiwania wynosi nawet 8 tygodni. To co może tłumaczyć sytuację to rozpoznawalność marki. Jeśli zapytać znajomych o markę grzejnika, to jeżeli padają odpowiedzi to jest to w 80% przeważnie produkt Purmo. Producent grzejników Purmo wiele lat temu prowadził bardzo intensywne akcje marketingowe. Wiele osób kojarzy produkty Purmo z symbolem kota wplecionego w logo tej marki. Obraz ten był tak utrwalony, że wiele lat temu gdy doszło do rebrendingu, to marka miała problem wizerunkowy. Rzadko ma miejsce taka sytuacja, że marka ma tak mocno utrwalone logo wśród odbiorców. Sytuacja ta jest o tyle interesująca że Purmo nie jest marką światową. Jest rozpoznawalna w tylko w Europie i największym uznaniem cieszy się właśnie w naszym kraju. Kolejnym regionem z popularnością o połowę mniejszą jest Finlandia. Wykreowana jeszcze w XX wieku rozpoznawalna marka zaczyna jednak chyba cierpieć z powodu ignorancji działu marketingu. Internetowe narzędzia do monitorowania popularności fraz w wyszukiwarce google pokazują dobitnie, że popularność tej marki delikatnie, ale systematycznie malej.